vrijdag 8 april 2011

Vis Marseille

19/11/2008 - Vis Marseille van mams
Mijn moeder moet het vroeger niet makkelijk hebben gehad. Ik lustte eigenlijk bijna niks & mijn broertjes moesten meestal niks van vis hebben. Maar één ding vond & vind ik altijd wel lekker... En mijn broertjes aten het wonder boven wonder ook... ondanks de vis. En dat was Vis Marseille. Geen idee waar mijn moeder het recept vandaan heeft, maar deze vis gekookt in een saus van wijn & tomatenpuree vonden wij heel erg lekker. Met aardappelpuree, sla & brood om in de saus te dopen was het een goede maaltijd voor vrijdagavonden...



Vis Marseille

750 gram visfilet
citroensap
zout
worteltjes
sjalotjes, selderij & champignons
30 gram margarine
1 laurierblad, tijm & peper
1 blikje tomatenpuree
1/4 liter witte wijn
1/8 liter room
1 bosje peterselie
Bestrooi de gewassen vis met zout & besprenkel met citroensap. Was alle groenten & snijd ze klein. Smoor de groenten in boter, voeg de kruiden & tomatenpuree toe, doe de witte wijn erbij & laat het geheel ±15 minuten pruttelen. Doe de vis bij de saus & laat de vis ±20 minuten lang in de saus gaar koken. Neem de gaargekookte vis & het laurierblad uit de pan, doe de vis op een schaal, maak de saus af met de room & giet deze over de vis. Bestrooi het geheel met fijngehakte peterselie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten