zaterdag 9 april 2011

Krielkipjes met wintergroenten

1/3/2009 - Krielkipjes met wintergroenten
Gisteren vierde de tante van Jeroen haar 50e verjaardag! Het was een gezellig feestje & dus werd het laat. Vandaag hield ik dus weer een pyjamadag & heb niet zo heel veel gedaan behalve wat stoffen & een beetje opruimen. Wel heb ik een pan kippenbouillon gemaakt van de karkassen de krielkipjes die we vrijdag aten. En ik heb vast wat aardappelen gekookt voor de gebakken aardappels die we dinsdag gaan eten. Kortom ik heb het nuttige met het plezierige gecombineerd. En vanavond kwam het broertje van Jeroen ook nog gezellig eten. Ik zou een plaatpizza klaarmaken & omdat ik altijd teveel maak, vond ik het leuk als hij ook mee zou eten. De pizza die ik belegde met hamreepjes, kleine stukjes seranoham, schijfjes salami, schijfjes champignon & kappertjes was erg lekker & het was een gezellige maaltijd. Maar goed, terug naar vrijdag... Toen aten we krielkipjes met wintergroenten & een salade. Een lekkere maaltijd, die eenvoudig te bereiden was.



Krielkipjes met wintergroenten

2 krielkipjes
2 kleine pastinaken, geschild & in stukjes
2 wortels, in schijfjes
1 ui, geschild & in grove stukken
1 grote aardappel, geschild & in stukken
gedroogde rozemarijn
zout & peper
olijfolie

Verwarm de oven voor op 180ÂșC. Snij alle groenten in stukken & doe ze in een braadschaal. Strooi er gedroogde rozemarijn, zout & peper naar smaak over. Giet een scheut olijfolie over de groenten & schud alles even goed door elkaar, zodat de groenten bedekt zijn met een dun laagje olie. Wrijf de krielkipjes in met versgemalen peper & zeezout & leg ze tussen de groenten in de braadschaal. Giet nog een beetje olijfolie over de krielkipjes (leg er evt. een klontje boter op) & zet de braadschaal in de oven. Laat de krielkipjes 45 min. braden tot ze mooi goudbruin van kleur & helemaal gaar zijn. Serveer de krielkipjes met de wintergroenten & een lekkere groene salade aangemaakt met wat olijfolie & azijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten