vrijdag 8 april 2011

Makkelijk eten

27/10/2008 - Makkelijk eten
Op één of andere manier heb ik op maandag nooit echt veel zin om uitgebreid te koken. En meestal komt het er dan ook op neer dat ik iets makkelijks maak. Voor vandaag had ik nog 2 kipschnitzels (per ongeluk gekocht door mijn lieve vriendje) in de koelkast liggen. Samen met wat spinazie & gebakken krieltjes leek me dat wel een geschikte maaltijd... En dat was het ook. Makkelijk, simpel, snel & lekker!!! De krieltjes uit de oven hebben wel wat tijd nodig, maar in de tijd dat die staan te garen kun je mooi de afwasmachine uitpakken of de kattenbak verschonen. Of gewoon even luieren op de bank natuurlijk...



Gebakken krieltjes uit de oven

zakje krieltjes van Albert Heijn (500 gram)
flink wat olijfolie
zeezout
rozemarijn
Verwarm de oven voor op 200 graden. Was de krieltjes goed & dep ze daarna droog. Doe de krieltjes in een ovenschaal & giet er ruim olijfolie overheen. Strooi zeezout naar smaak over & wat rozemarijn & hussel alles goed door elkaar. Zet de schaal vervolgens in de oven & laat zo'n 30 minuten bakken. Draai op het laatst de oven nog wat hoger naar 220 graden, zodat de aardappeltjes een mooi bruin kleurtje krijgen. Je kan bij dit gerecht ook nog een paar teentjes knoflook, wat paprikapoeder of peper of wat voor een kruiden dan ook toevoegen.



Spinazie uit de wok

zak verse spinazie
pijnboompitten, geroosterd
teentje knoflook, geperst
olijfolie
Verhit wat olijfolie in een wok (of hapjespan) Fruit hierin heel even de knoflook & schep er een paar handen spinazie in. Blijf voortdurend roeren & als de spinazie wat geslonken is, doe er dan steeds weer een handje spinazie bij tot alle spinazie op is. Strooi er op het laatst wat geroosterde pijnboompitten oven & serveer meteen.

Bij spinazie is een hardgekookt ei altijd lekker. Dus vaak serveer ik dat er ook nog bij, maar vandaag had ik daar geen zin in.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten