vrijdag 8 april 2011

Couscous met kruiden & granaatappel

20/12/2008 - Couscous met kruiden & granaatappel
Vandaag moest ik werken & heb ik dus wat makkelijks klaargemaakt. Curry uit een blikje (gekocht in Engeland) met kip & gele rijst erbij. Erg lekker, maar niet het beschrijven waard. Daarom maar verder met het familiediner... Bij de party poussins die ik vorige keer beschreef ga ik straks op 2 januari lekkere couscous maken. Samen met wat groenten uit de tajine lijkt mij dit een heerlijk hoofdgerecht. Hopelijk gaan de gasten het ook lekker vinden!!!! Het recept komt uit de laatste Allerhande van Albert Heijn. Er staan meer leuke recepten in, maar deze heeft echt iets extra feestelijks door de kleurige kruiden & granaatappel.



Couscous met kruiden & granaatappel (4 pers.)

2 el. olijfolie
½ tablet groentebouillon
2 tl. gemalen komijn
1 tl. gemalen kaneel
25 gr. rozijnen
250 gram couscous
1 citroen, schoongeboend
2 el. korianderblaadjes, grof gesneden
1 el. munt, fijngesneden
1 granaatappel

Breng in een pan 350ml. water met de olie, het bouillontablet, de komijn, kaneel & rozijnen aan de kook. Schep de couscous bij de bouillon. Zet het vuur uit & laat de couscous afgedekt nog 10 min. doorgaren. Rasp 2 tl. fijn van de citroenschil & pers de helft van de citroen uit. Schep de couscous uit de pan in een schaal & scherp er 3 el. citroensap, citroenschil & kruiden door. Breng de couscous op smaak met zout & peper. Halveer de granaatappel, lepel de zaadjes eruit & strooi ze over de kruidencouscous.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten