vrijdag 8 april 2011

Lamskotelletjes

1/12/2008 - Lamskoteletjes
Het weekend in Antwerpen was echt superleuk!!! Zaterdag lekker gewinkeld, rondgekeken, geborreld, gegeten & bier gedronken. Daarna in het Hilton op de Groenplaats heerlijk geslapen & zondag nog een beetje rondgehangen & Leonidas-bonbons & een Sintverrassing voor mijn familie gekocht... Waren 2 leuke dagen. En komende week blijft leuk; promoties, sinterklaas, nog een keer sinterklaas & een concert in Paradiso. Ik heb er zin in!!! Hopelijk blijven die influenza-virusjes rustig zitten waar ze zijn & krijg ik geen griep (al denk ik eigenlijk van wel... afwisselend rillen & in zweet uitbreken is geen goed teken & die spierpijn ook al niet)




Vanavond ga ik eindelijk de pastinaken van vorige week klaar maken. Ik denk dat ik ze in de oven ga doen & er een paar lamskoteletjes bij grill. Maar eerst zet ik die koteletjes in de marinade, zodat ze nog lekkerder gaan smaken. Ik denk dat ik er maar nog een gezonde salade bij eet & als toetje verse sinaasappels voor de vitamine C & dan hebben we weer een heerlijke maaltijd.



Gemarineerde lamskoteletjes

lamskoteltjes, 4-6 st.
1 sjalotje, heel fijngesnipperd
1 teentje knoflook, fijngehakt
2 el. olijfolie
1 el. rode wijnazijn
rozemarijn
tijm
Maak van het sjalotje, de knoflook, olijfolie, rode wijnazijn & rozemarijn een marinade. Leg de lamskoteletjes in een ondiepe schaal & giet de marinade eroverheen. Laat zo lang mogelijk marineren (minimaal 20 minuten) Verwarm een grillpan (of in de zomer de bbq) & grill de lamskoteletjes 2-3 minuten aan elke zijde. Het vlees moet nog een beetje roze blijven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten