zaterdag 9 april 2011

Pompoensoep

28/12/2008 - Pompoensoep
Morgen mag ik weer aan de arbeid. Zal wel even wennen zijn na 5 dagen vrij. Maar gelukkig... ik moet 2 daagjes werken & dan volgen er weer 5 van die heerlijke vrije dagen! En dat worden dagen waarin alleen maar leuke dingen voorbij komen. Woensdag komt mijn broertje aan in Nederland met een lading kookboeken voor mij & dan gaan we gezellig met z'n allen eten & oud & nieuw vieren. Donderdag gaan we chinezen met de schoonfamilie. Vrijdag een etentje bij ons thuis met alle familieleden (zo zie je elkaar nooit, zo elke dag) Zaterdag wordt mijn paps 60 & is er dus weer feest. En zondag kan ik lekker een hele dag uitslapen & niksen! Maar goed, ik ga komende week dus weinig koken met al die uitstapjes. Alleen vrijdag, maar dat menu heb ik al een klein beetje verklapt & de rest komt vrijdag wel. Morgen eet ik lekker makkelijk denk ik. En dinsdag gaan we maar een pompoensoepje eten. Daar heb ik wel weer trek in. Hier het recept...



Pompoensoep

1 pompoen
1 ui, fijngesneden
1 teentje knoflook, geperst
olijfolie
zout & peper
kerriepoeder
1 aardappel, geschild & in blokjes
bouillonblokje
water
zure room/crème fraîche

Schil de pompoen & snij hem in blokjes. verhit wat olijfolie in een ruime pan met dikke bodem. Fruit hierin de ui & het teentje knoflook. Doe de stukken pompoen erbij & bak ze al omscheppend kort. Doe 1 à 2 eetlepels kerrie erbij & laat even meesmoren. Giet er dan zoveel water bij dat de pompoen net onder staat. Voeg ook het bouillonblokje, de aardappelblokjes & wat zout & peper naar smaak toe. Breng het geheel aan de kook & laat op laag vuur zachtjes koken tot de pompoen gaar is. Zet dan de staafmixer in de soep & pureer hem tot een gladde fluweelachtige massa. Schep de soep op in borden of soepkoppen & leg er een lepel zure room of crème fraîche in. Lekker met wat geroosterd zuurdesembrood & een groene salade.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten